28/6 Hamnfestivalen

Nu har mamma åkt iväg för o segla ute på dom sju haven i två hela veckor! :)
Jag och lillesyster Millan har fått uppgiften att sköta om hemmet och allt här, och i o me "allt" menar mamma så klart sina blommor!! som i praktiskt taget är hennes ALLT! haha ^^ efter mig såklart, haha. ja okej, dej oxå då millan!
Men innan mamma åkte skrev hon en lista om vad som behövde göras undertiden hon var iväg, och lite dittan o dattan. Hon sa att hon satt upp en "liten" lista på kylen, men så jävla liten tycker inte jag den var iaf! fan. 2 hela jävla A4-sidor satt det på kylen när hon åkt!!
haha!! ^^
Där stog det saker som att vi inte fick glömma ta in posten varje dag, hur ofta man skulle vattna blommorna inne, och hur ofta blommorna som stod ute, och hör o häpna, HUR man vattnade vissa blommor.. :S fan jag som trodde de bara va o slänga på en skvätt vatten! men icke sa nicke. Det var någon jälva blomfan som stog i köksfönstret som skulle vattnas på nå konstigt sätt. Man skulle först vattna som vanligt men sen hälla av det vatten som runnit igenom gjorden?!?! alltså det som stannat i den där fula lilla skålen som är under krukan :P det tyckte faktiskt jag var lite kompicerat för hon hade lixom 5 stycken sånna! haha men det löste sig bra haha, TRÄNING GER FÄRDIGHET.
så ere! =P

Idag är det hamnfestivalen me lite folk. På dagen kom morfar ner med muffins och kakor och millan hade kokat kaffe, så vi tre fikade o hade det gött i solen. :)



Runt eftermiddagen åkte jag upp o hämtade sebbe å jeppe så började vi föra lite hemma hos mamma inför kvällningen. Morfar var kvar när jag kom tillbaka så jag fråga om han ville ha ett litet glas öl, men han var först mycket tveksam till det. men jag försökte övertala han lite med att det var ju så fint väder, så visst skulle det väll sitta bra med en liten öl???

Haha efter en stund sa han äntligen ja! :D han tyckte väll det såg så gott ut när vi andra satt och myste med en kall öl i handen.
Det var så kul o se min gamle gubbe släppa loss lite, för efter att han druckit upp glaset kom han frågandes lite försynt: "du christoffer, tror du man kan få ett litet glas till? ":)    så söt!
sen vart det farrt på morfar oxå :D han satt där med oss andra och bubblade om sin barndom och så, och man såg på hans ögon att han verkligen njöt av livet då! :)  så härligt o se!



Vid 5-6 tiden fick jag och polarna skjuts av en vän till enköping, så vi gick vi hem till sandra där och satte oss o fortsatte kröka. mkt trevligt sällskap! :)



LOW LOW LOW LOW LOW LOW !!!!    ...den låten gick på högvarv vill jag lova ;) rolig dans vi körde till den oxå ^^

Efter några timmar tog vi oss allihopa vidare till Hamnfestivalen som bara låg några minuter ifrån sandra..
Det var ganska bra drag där, stor scen med många kända artister. helt ok! Men om jag får säga det själv så tycker jag faktsikt att Stadsfesten som var här i enköping för nåra veckor sen var snäppet vassare. mkt bättre artisterna då haha ;D typ: RENEGADE FIVE!


Mys dag! Tack Millan & Morfar för att ni finns... mina änglar!  <3<3

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vafaan, känner du Sandra du ;p

2009-03-26 @ 20:58:28
URL: http://mammasthea.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Vafaan, känner du Sandra du ;p

2009-03-26 @ 20:59:09
URL: http://mammasthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0