10/10 Konst/möbelutställning i Östersund med mina änglar

Åkte med morfar Olle och lillesyster Millan på konstutställning i östersund, en heeelt underbar helg.
Det tog ett bra tag att ta sig dit.. och då menar jag BRA mycket längre än vi trott innan!




När vi insåg att vi inte skulle hinna till receptionen för att hämta ut nyckeln till vår bokade stuga så ringde vi till dom och berättade läget. Efter många samtal till olika personer, och många om och men så kom vi överrens med ägaren till stugorna att de skulle lämna vår nyckel i brevlådan.
Ägaren sa: "vi brukar inte göra på detta vis men eftersom ni åkt så långt så bjuder vi på det här"
Väl framme (mitt i natten) vid stugan letade vi efter den omtalade brevlådan i mörkret, lysandes med billyktor och mobiltelefoner.Tillslut hittade vi nyckeln och vi 3 gjorde oss hemmastadda i den mysiga stugan =) nöjda över att allt gått bra! Vi spelade kort o kikade lite på tv  =) Morfar och jag öppnade en varsin "seger öl" efter den långa resan och millan läskade! Humöret på topp!




Vi vaknade näste morgon i god tid, morfar tog en liten morgonpromenad i den härliga omgivningen ute på landet. Här trivdes han verkligen, så underbart!
Lite senare gick vi in i restaurangen och fick syn på en kock och då tänkte vi genast;  FRUKOST!  =D
Eftersom vi åkte upp då det ej var säsong var vi de ända som bodde i stugområdet vilket betydde att vi hade kocken för oss själva. Han var en super schysst, rätt så ung, kille. Och gjorde grymma frukostmackor stora baguetter fyllda med massa gott! Morfar meddelade kocken att vi skulle bli kvar hela helgen, och att vi ville leva som kungar med lunch och middag, och så blev det med hjälp av våran personliga kock!


Vi fick se otroliga konstobjekt i trä och morfar köpte med sig en del hem.



Vill tacka mina änglar för en underbar helg :))
<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0