julemys

Julen kom till alla hem i sverige och vitt hann de bli överallt!

Jul 1
Julafton - Vaknade upp hemma hos min älskling i bålsta. Utanför sovrummsdörren hade tomten redan varit framme och lagt två paket, ett till mig och ett till sophie! I paketen låg en varsinn tidning, jag fick en schysst datortidning och sophie cosmopolitan. Jag hade hört att det blivit en tradition i deras släkt och att sophie alltid får en tidning på julaftonsmorgonen, o så fick jag vara med på ett hörn (: MYS! Under julfrukosten fick jag ett paket till av tomtefar peter, ett par svartvita bjönborg fillingar, riktigt fräsha, tack tack! (: Han gav mig mina paket nu eftersom vi inte skulle ses mer under julen, jag ska fira jul hos morfar!

Innan kalle började gick jag upp till morfar där julaftonen ska hållas tillsammans med millan, gibson och sophie. Under kalle åt vi ost o kex och drack glögg, sen såg jag "Kan du vissla Johanna" för första gången, o den var ju rätt mysig!
Efter filmsnutten började jag o millan med maten och vi serverade förrätt med sill & potatis. En del av varmrätten förbereddes dagen innan och bestod av julskinka, köttbullar, prinskorvar, janssons frästelse, julöl, julmust o cider (: 
Mätta & belåtna satte vi oss ner i vardagsrummet och anföll julklapparna!
Mätta & belåtna och supernöjda umgicks vi resten av kvällen tills det var dags att sova :D
Toppen dag och kväll :) ni betyder mest mina änglar.

Jul 2
Juldagen - Vaknade hemma hos sophie runt 11-12 o gick upp o åt frukost/lunch.
Idag firade vi jul hemma hos mor min (: de som var där var mamma, kjell, millan, daniel med familj, jag, sophie och gibson. Vi hade allihopa skoj o jätte mysigt, och eftersom alla var rätt så trötta på julmat så åt vi tacosgratäng med phiadelphi ist, yeah!
Senare mot kvällen fikade vi, drack lite, öppnade julklappar och spelade sällskapsspel (:

Jul 3
Annandag jul - Åkte till barkarby med millan och sophie för att kolla på tv 42 tums lcd till millan, hittade ingen speciell. Den hon hade sett ut hade tydligen tagit slut jävligt snabbt, mellandagsrean i ett nötskal hihi (: Klockan 5 var jag, morfar, millan, sophie och gibson bjudna på julmiddag hos pappa och monica, danne kom lite senare och där spenderade vi hela kvällen. Kalastrevligt o ett flertal wirre pinnar hanns med under kvällen.

TACK TILL ALLA
som gjorde det här till världens bästa julaftonshelg (:
Nu ser jag fram emot nyår tillsammans med syster, älskling m.fl!

PEACE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0